Μαρτίου 7, 2010

E.R.

Posted in Άνεμοι κ Ύδατα, Ελληναράδες, Κοινωνία στις 10:45 μμ από perissos

Πριν λίγες μέρες χρειάστηκε να πάμε τη μητέρα μου στα επείγοντα. Ευτυχώς τπτ σοβαρό. Είχα, όμως, ξανά την ευκαιρία να απολαύσω το μοναδικό περιβάλλον των εξωτερικών ιατρείων ξημερώματα

  • Περνώντας έξω από το χειρουργικό βλέπω φευγαλέα μέσα 5-6 ανθρώπους πάνω σε φορεία, παρατημένα τυχαία μέσα στη μέση. Κάποιοι βογκάνε, κάποιοι κάθονται σιωπηλοί. Αυτή η εικόνα του 1 δευτερολέπτου μου θυμίζει σφαγείο.
  • Στα καθίσματα αναμονής απλανή βλέμματα. Μια υποψία νύστας λόγω του προχωρημένου της ώρας, ανάμικτη με ανησυχία για το συγγενή/φίλο κ βαρεμάρα από την απραξία.
  • Κάθε τόσο περνάει ένα φορείο με ένα γέρο ή μια γρια, πελιδνούς, σχεδόν σκελετωμένους. Πόσον χρονών να είναι; Κάποιοι κοιτάνε το ταβάνι με σχεδόν γυάλινο βλέμμα, κάποιοι έχουν ορούς, καθετήρες, τα σκεπάσματα κ τα παντελόνια αφήνουν να φανεί κίτρινη σάρκα, τα αχαμνά τους. Γιατί δεν τους σκεπάζουν; Γιατί να τους σκεπάσουν; Σκέφτομαι το λόγο που έχουμε έρθει εμείς κ αυθόρμητα χαίρομαι: ευτυχώς, όχι εγώ, όχι εμείς. Μοιράζομαι τη σκέψη μου με τους δικούς μου “Όποτε αισθανόμαστε πεσμένοι, εδώ να ερχόμαστε, να ανεβαίνουμε που υπάρχουν κ χειρότερα”. Περιμένω να μου την πουν για την κρυάδα, αλλά εκπλήσσομαι όταν βλέπω πως κ αυτοί σκέφτονται το ίδιο. Ώστε, λοιπόν, το μαύρο χιούμορ είναι ανακούφιση που το κακό δε συμβαίνει σε μας;
  • Δύο σεκιουριτάδες στέκονται όρθιοι, στέλνοντας μηνύματα κ κοιτώντας πότε-πότε γύρω τους. Ένας φωτεινός πίνακας για αριθμό προτεραιότητας έχει μείνει κολλημένος στο 86. Όλοι βιάζονται, όλα είναι επείγοντα, όλοι θέλουν να μπουν στο ιατρείο να βλέπουν, πώς να βάλεις τάξη κ σειρά; Ποιος θέλει να μπει τάξη κ σειρά;
  • Ένα φορείο έρχεται τραντάζοντας από το βάθος του διαδρόμου. Χτυπάνε τα άλλα φορεία να φύγουν από τη μέση, στρίβουν με κολίδια στο διάδρομο, ο ένας τραυμ/φορέας σχεδόν πέφτει, από πίσω τρέχουν αλαφιασμένοι κάποιοι συγγενείς. Αχνογελάω με το θέαμα, το παραλίγο πέσιμο μου φάνηκε αστείο, εύκολα πωρώνεσαι με τον ανθρώπινο πόνο, όλα τα συνηθίζεις. Οι συγγενείς μένουν στο διάδρομο κ πηγαινοέρχονται νευρικοί, τόσο τρέξιμο κ τώρα δεν έχουν πού να πάνε. Σε λίγο βγαίνει μία κοπέλα από το καρδιολογικό κ οι υπόλοιποι πέφτουν απάνω της σα μελίσσι: “τι έγινε; τι είπαν;” Τους παίρνει παράμερα. “Πέθανε; ΠΕΘΑΝΕ;!;” Μία ξεσπάει σε λυγμούς, οι υπόλοιποι την αγκαλιάζουν λίγο να την παρηγορήσουν, λίγο να μην ακουστεί. Ίσως κ να την περίμεναν.
    Ένας άνθρωπος πέθανε. Κάποιος πέθανε. Λίγα μέτρα πιο εκεί. Πριν λίγο πέρασε μπροστά μου, ίσως κ να ήταν ζωντανός. Δεν έχω διάθεση να αστειευτώ, κλείνω το κινητό με το οποίο χαζολογούσα ως εκείνη τη στιγμή. Τη βγάζουν σε λίγο σκεπασμένη με ένα λευκό σεντόνι, τη βάζουν στο ασανσέρ για το υπόγειο.
  • Οι 2 τραυμ/φορείς βγαίνουν μετά από λίγο κ αυτοί. Ο ένας τρίβει το πρόσωπό του, σα να προσπαθεί να ξυπνήσει, να διώξει κάτι. “Ρε μλκ, το οξύμετρο πού το άφησες;” “Το έχω στο ασθ/φόρο” “Ουφ, ωραία! Δεν ήθελα να πάω στο νεκροθάλαμο να το πάρω”. Αργοσέρνουν τα βήματά τους προς την έξοδο.
    Μια παχιά νοσοκόμα έρχεται φουριόζα “Αυτό… αυτό στο καρδιολογικό πήγε κάτω;” “Ναι, το πήγαν κάτω”.
    Αυτή είναι η ζωή; Μόλις τελειώσει να μιλάνε για εσένα σα να είσαι αντικείμενο; Προτιμώ να μην το σκέφτομαι. 
  • Άλλη μία ηλικιωμένη έρχεται σε ένα φορείο. Δε βογγάει όπως οι προηγούμενοι αλλά όταν της μιλάνε απαντάει με τρεμάμενη φωνή, σαν έτοιμη να ξεσπάσε σε λυγμούς. Τη βάζουν μέσα ενόσω είναι κ η μητέρα μου. “Τι έχεις;” “…κατάλαβες, ο άτιμος ο αδερφός μου! Να θέλει να…” “Ναι, οκ, αλλά έχεις κάτι;” Με τα πολλά, οι γιατροί μαθαίνουν ότι διαφώνησε με τον αδερφό της κ κάλεσε το ΕΚΑΒ μόνη της. “Δεν μπορείτε να μου γράψετε ότι δεν είμαι καλά, να με αφήσει ήσυχη;” Οι γιατροί την κοιτάνε άφωνοι.
    Η μητέρα μου είναι καλά. Ο γιατρός της λέει σιγά "Να κλάψεις ή να γελάσεις, κυρία μου; Φύγετε, δεν έχετε τπτ. Εδώ θα σας ανέβει η πίεση…"
1 σχόλιο »

  1. ‘Αυτό… αυτό στο καρδιολογικό πήγε κάτω;’

    Από τα λίγα που ξέρω από ιατρική lingo, ‘αυτό’ = περιστατικό και ‘κατω’, ‘πλην ένα’, ‘ενδέκατος’ (σε 10όροφο νοσοκομείο) = νεκροτομείο


Σχολιάστε

