Δεκέμβριος 11, 2009

…έναντι του ποσού των 200ε

Posted in Άνεμοι κ Ύδατα, Τουτού στις 3:01 μμ από perissos

Πριν από 9 χρόνια, τέλος του 2000, είχαμε οικογενειακό συμβούλιο. Θέμα η αγορά αυτοκινήτου. Πάντα είχαμε αυτοκίνητο στην οικογένεια, αλλά μόνο επαγγελματικά, ποτέ Ι.Χ. Το τελευταίο επαγγελματικό ήταν ένα Mercedes 608, όχι κ το πιο βολικό μέσο να πηγαίνεις οικογενειακές επισκέψεις.

Είχα πιάσει δουλειά από τον Απρ, θα έπαιρνα αύξηση πριν κλείσω χρόνο(*), οπότε ήταν η κατάλληλη στιγμή να κάνουμε το όνειρο πραγματικότητα. Η συμφωνία που καταλήξαμε σε εκείνη τη συνάντηση, ήταν το αυτοκίνητο να είναι μισό-μισό στο όνομά μου κ του πατέρα μου. Ο πατέρας μου θα έδινε τα μισά($) ως προκαταβολή κ εγώ τα άλλα μισά σε δόσεις.

Μετά από ψάξιμο, ξεκινώντας με άνω όριο τα 3εκ κ συνεχώς ανεβαίνοντας, κατέληξα τελικά στο Opel Astra. Ήταν η εποχή που πούλαγε σαν τρελό κ κάθε 2ο αυτοκίνητο που κυκλοφορούσε ήταν Astra. Η αξία του, καινούριο 1400άρι, ήταν 5εκ, 2,5 η οικογένεια κ 2,5 εγώ σε δόσεις.

Ακόμα θυμάμαι το κ καλά test drive που πήγαμε να κάνουμε. Βράδυ, στην Παπανικολή στο Χαλάνδρι, μόλις είχα πάρει το δίπλωμα. Ο πωλητής είχε χλωμιάσει βλέποντας τα κλωτσήματα που κάναμε προσπαθώντας να δείξουμε ότι το δοκιμάζουμε. Πάμε να βγούμε από ένα στενό στην κίνηση της Παπανικολή κ… μπααμ! τρακάρισμα! Πέσαμε πίσω από ένα ανυποψίαστο όχημα κ το κάναμε καινούριο. Ευτυχώς που είχε μικτή ασφάλεια. Η παραγγελία του αυτοκινήτου δεν ξεκίνησε με τους καλύτερους οιωνούς… 🙂

Για τα 2,5εκ είχα διάφορες επιλογές χρημ/τησης, μία από τις οποίες ήταν 12 δόσεις άτοκα, δηλ. ~200κ δρχ το μήνα. Ποτέ δε μου άρεσαν τα μακροχρόνια δάνεια, οπότε διάλεξα αυτό χωρίς 2η σκέψη, αγνοώντας ακόμα κ το γεγονός ότι εκείνη την περίοδο έπαιρνα το ιλιγγιώδες ποσό των 220κ δρχ. Δηλ. για 1 χρόνο θα την περνούσα με κάτι λιγότερο από 20κ το μήνα, περιμένοντας τα δώρα Πάσχα-Χριστ/νων με αναμμένα κεριά! Τι με ένοιαζε, όμως;! Είχα αυτοκίνητο, το δικό μου αυτοκίνητο, έστω κ αν το μοιραζόμουν με την οικογένεια. Το πλήρωνα, ίδρωνα για αυτό, αγχωνόμουν για αυτό, ήταν δικό μου! Κατέβαινα το Σαβ να το πλύνω, το έβλεπα να αστράφτει καθαρό κ μου φαινόταν πανέμορφο. Σχεδόν δάκρυζα από τη χαρά μου, σα να καμάρωνα το παιδί μου.

Με το αγαπημένο μου Astraκι κατάπια πάμπολλα χλμ, το έφτασα στο όριά του, έφτασα στα όριά μου, είδα το δρεπάνι του Χάρου να ψάχνει το κεφάλι μου ξανά κ ξανά στην παραλιακή Σουνίου, στην Κορίνθου-Πατρών, στην Αθηνών-Λαμίας, στον Κηφισό, σε όλες τις καρμανιόλες της Ελλάδας. Η ασημένια βολίδα, όμως, πάντα εκεί. Αγέρωχο κ ακούραστο, να στρίβει σαν τραίνο, να επιταχύνει κ να φρενάρει χωρίς το παραμικρό παράπονο, φύλακας-άγγελος κ αδιαπέραστη πανοπλία του οδηγού του.

Έγινε διακριτικός μάρτυρας σε παθιασμένες νύχτες, σε τσακωμούς, σε δάκρυα, σε γέλια κ ευτυχισμένες στιγμές. Με πήγε όπου του ζήτησα στην πόλη, σε χιονοθύελλες, σε λάσπες. Μου κουβάλησε βαλίτσες, σκι, κασόνια. Με περίμενε υπομονετικά στο λιοπύρι κ το κρύο.

Τα τελευταία χρόνια, αφού μετακόμισα, το οδηγούσα όλο κ πιο σπάνια, μόνο σε καμία εκδρομή. Τους τελευταίους 6 μήνες, αφού αγόρασα το Polάκι, το οδήγησα ξανά μια φορά. Τιμόνι, σασμάν, συμπλέκτης, όλα μου φάνηκαν τόσο σκληρά σε σχέση με το Polo. Αλλά από την άλλη αυτή η γνώριμη ζεστασιά, αυτό το αίσθημα οικειότητας κ ασφάλειας. Σα να νιώθεις το τραχύ χέρι του πατέρα να σου χαϊδεύει το ενήλικο πια μάγουλο, μετά από χρόνια…

Προχτές συναντήθηκα με τον πατέρα μου σε ένα ΚΕΠ. Του μεταβίβασα κ το άλλο μισό της άδειας, δεν ήταν κ πολύ καλό φορολογικά να είμαι με 1,5 αυτοκίνητο. Στις τυπικές υπευθ. δηλώσεις έγραψα ότι η πώληση έγινε έναντι 200ε.

Image(26)

Αντίο, Astraκι… 😥

(*) Ααχχχ, τα χρυσά χρόνια του ΙΤ, που έβρεχε χρήμα από τον ουρανό…

($) Κ μιας κ τα έσοδα της οικογένειας ήταν από την οικογενειακή επιχείρηση, ουσιαστικά όλοι μας πληρώναμε το μισό προκαταβολή.

1 σχόλιο »

  1. foobar said,

    grafeis kala file. poly kala.


Σχολιάστε

