Νοέμβριος 20, 2009

Κυνηγώντας την ατμομηχανή

Posted in Τρέξιμο στις 6:13 μμ από perissos

Το τελευταίο διάστημα πηγαίνω αρκετά τακτικά για τρέξιμο κ έχω σχετικά καλές επιδόσεις(*), παρ’όλα τα αναπνευστικά προβλήματα(#). Τουλάχιστον έτσι νόμιζα, μέχρι πριν μία εβδομάδα όπου κ έφαγα την 1η μου μεγάλη ήττα επί στίβου.

Ήμουν στον 6ο – 7ο γύρο κ ακολουθούσα σχεδόν από την αρχή έναν τύπο με ύψος/δρασκελισμό αντίστοιχο με το δικό μου κ καλό ρυθμό(%). Κάπου στην ευθεία τον ένιωσα λίγο να κόβει κ μου φάνηκε καλή ευκαιρία να τον περάσω. Ίσως κ να τελείωνε τους γύρους του. Ανέβασα ρυθμό όσο μπορούσα κ τον πέρασα. Συνειδητοποίησα, όμως, ότι ήδη πήγαινα αρκετά γρήγορα χωρίς να το πολυκαταλαβαίνω κ με αυτήν την έξτρα προσπάθεια σχεδόν έφτασα στο 100%.

Τι το ήθελα;;

Ο τυπάκος μετά από μισό γύρο όπου ήδη είχα αρχίσει να “χτυπάω πυράκια” από την πίεση, ανεβάζει ρυθμό άνετος κ με περνάει σα σταματημένο. Τον έβλεπα να απομακρύνεται ενώ προσπαθούσα μάταια να ανεβάσω κ άλλο. Κοντά στον 9ο γύρο ένιωσα τα @@ μου έτοιμα φύγουν($), ενώ ο φίλος μου είχε ρίξει χαλαρός μισό γύρο κ συνέχιζε ακάθεκτος σαν ατμομηχανή.

Επιβράδυνα για τους 2 γύρους αποθεραπείας με τα πόδια μου να έχουν πάρει φωτιά κ το κορμί μου να αχνίζει ολόκληρο. Ο τύπος συνέχισε στον ίδιο ισοπεδωτικό ρυθμό για άλλους τόσους γύρους. Προφανώς τον πέτυχα κάπου στη μέση από τους 15 – 20 γύρους του κ αφού ξαπόστασε είπε να ανεβάσει λίγο, να ξεπιαστεί.

Μου τσάκισε το ηθικό αυτός ο Zatopek της διπλανής πόρτας. Από εκείνο το απόγευμα έριξα τους ρυθμούς μου πολύ. Έχω δρόμο ακόμα μπροστά μου… 😉

 

(*) 10 γύροι των 400 – 450 μ. σε ~23’, δηλ. μέση ταχύτητα 10.5 – 11.5 χ.α.ω. Αρκετά καλά για λίγους μήνες προπόνησης.

(#) Καταραμένο στραβό διάφραγμα! Κ ακόμα πιο καταραμένοι γιατροί με τα 3000ρα που θέλετε για να κάνετε μία απλή εγχείρηση…

(%) Βρίσκω την τακτική να ακολουθείς κάποιον με ρυθμό αντίστοιχο με το δικό σου ιδιαίτερα αποδοτική κ ξεκούραστη, καθώς δε χρειάζεται να αναρωτιέσαι εάν πηγαίνεις γρήγορα ή αργά. Αφού μπορεί αυτός, μπορώ κ εγώ. Ένα μάθημα που μου έμεινε μετά από πολλά πήγαινε-έλα με το αυτοκίνητο στην Κορίνθου-Πατρών.

($) 2-3 φορές το έχω νιώσει μέχρι τώρα στη ζωή μου, σε στιγμές φοβερής σωματικής κόπωσης κ πίεσης (π.χ. μέσα στο ριγκ). Ελπίζω να μη σου τύχει να μάθεις τι εννοώ 🙂

Σχολιάστε

