Αύγουστος 27, 2009

Ιδιωτεία

Posted in Ελληναράδες, Κοινωνία στις 10:29 πμ από perissos

Το θυμήθηκα κ το συνειδητοποίησα προχτές το βράδυ που μαγείρευα.

Ήμουν στο Βέλγιο πριν 2 χρόνια κ είχα υποδεχτεί ένα πολύ καλό φίλο που ερχόταν για δουλειά. Πάντα απολαμβάνω τις λεκτικές κ λογικές αψιμαχίες μαζί του καθώς πίνουμε κάνα φραπέ ή περπατάμε άσκοπα. Αυτό κάναμε κ εκείνο το βράδυ, περπατώντας στα δρομάκια του Ixelles. Δε θυμάμαι με ποια αφορμή (εκλογές; παρατηρήσεις μου για το πόσο εύρυθμα ήταν όλα στο Βέλγιο; κάτι άλλο;) η κουβέντα είχε έρθει στο θέμα εμείς κ η ευθύνη μας απέναντι στην κοινωνία.

Με είχε καταπλήξει δυσάρεστα ο φίλος τότε λέγοντάς μου μέσες-άκρες ότι “ο κόσμος γύρω μας είναι ένα μάτσο ηλίθιοι στην καλύτερη. Για ποιο λόγο να καθήσω να ασχοληθώ μαζί τους; Με κουράζει ο συναγελασμός. Έχω επιλέξει να ιδιωτεύσω, να ασχολούμαι μόνο με τα απολύτως αναγκαία κ τπτ άλλο. Ούτε εκλογές με ενδιαφέρουν, ούτε τπτ”. 

Θυμάμαι, σχεδόν είχα επαναστατήσει, υπερασπιζόμενος την υποχρέωση να ασχολούμαστε με τα κοινά, στο μέτρο των δυνάμεών μας, να μην αδιαφορούμε, να έχουμε άποψη εάν θέλουμε να βελτιωθεί το παραμικρό. Ο φίλος μού είχε φανεί τότε τουλάχιστον ιδιόρρυθμος, με ροπή προς την ακοινωνησία.

Κ να που πέρασε ο καιρός κ συνειδητοποίησα ότι όχι μόνο έχω κάνει στροφή 180ο στις απόψεις μου, αλλά ευαγγελίζομαι την ιδιωτεία, πλέον, ανοιχτά. Με το ίδιο ή κ περισσότερο πάθος που πριν 2 χρόνια υποστήριζα την ασχολία με τα κοινά. Δεν ξέρω εάν είναι της ηλικίας (ο φίλος με περνάει 2 χρόνια) ή εάν απλώς έβλεπε τα σημάδια πριν από εμένα. Σημασία έχει ότι αυτή η σάπια κοινωνία απέκτησε άλλον ένα ορκισμένο ιδιώτη, με την αρχαιοελληνική σημασία του όρου. 

1 σχόλιο »

  1. Spikon said,

    Κι εγώ πίστευα οτι στον ενεργό πολίτη. Τελικά διαπίστωσα οτι δεν έκανα τίποτα. Η πράξη απέχει πάρα πολύ απο την θεωρία.


Σχολιάστε

