Ιουλίου 24, 2009

Αιμοδοσία

Posted in Άνεμοι κ Ύδατα στις 3:18 μμ από perissos

Δίνω αίμα 3-4 φορές το χρόνο, αλλά όχι τακτικά. Θέλω να δίνω αίμα, αλλά δε σου κρύβω ότι το αμελώ.

Για αυτό κ δε λέω ποτέ όχι στο να δίνω αίμα για συγγενείς, συναδέλφους, φίλους, συγγενείς συγγενών/φίλων/συναδέλφων, φίλους συγγενών/φίλων/συναδέλφων κ πάει λέγοντας. Τις περισσότερες φορές για ανθρώπους που κατά πάσα πιθανότητα δε θα συναντήσω ποτέ.

Έχω επιλέξει να εκλαμβάνω αυτές τις προσκλήσεις ως τσίγκλισμα/υπενθύμιση για να κάνω αυτό που πρέπει αλλά ξεχνάω. Από την άλλη βλέπω τα ~450ml αίματος ως μία έμπρακτη ευχή για το περαστικά κ όχι τόσο ως πραγματική βοήθεια προς το συγκεκριμένο ασθενή. Η στατιστική πιθανότητα να ταιριάξει κ να χρησιμοποιηθεί το αίμα που δίνω είναι πραγματικά μηδαμινή. Δεν αποκλείεται ο ασθενής να μη χρειαστεί ούτε μισό γραμμάριο αίματος τελικά κ να εκτιμήσει πολύ περισσότερο ένα κουτί γλυκά. 🙂

Επειδή το αμελώ, λοιπόν, να πηγαίνω τακτικά ανά τρίμηνο, έχω καταλήξει να λέω ναι σε πρόσκληση αιμοδοσίας όταν έχει επουλωθεί εντελώς η φλεβοτομή από την προηγούμενη (σε εμένα παίρνει περίπου 1,5 μήνα) για να μη με “κόψουν”. Εννοείται, βέβαια, ότι δεν είμαι κ κάθε μήνα στο νοσοκομείο, απλά σου είπα το ελάχιστο 🙂

Πιστεύω ότι η συνειδητοποίηση των μηδαμινών στατιστικών πιθανοτήτων όντως να χρησιμοποιηθεί το αίμα σου από αυτόν για τον οποίον το δίνεις είναι απελευθερωτική, διαφορετικά μπαίνουν στη μέση ωφελιμιστικές σκέψεις: “κ πού τον ξέρω εγώ αυτόν, είναι μεγάλος σε ηλικία άρα τελειωμένος, άσε μήπως χρειαστεί κάνας δικός μου”. Εάν περιμένουμε –χτύπα ξύλο!- να το χρειαστεί η μάνα μας, πολύ πιθανό να πεθάνουμε όλοι στην 1η μικρο-εγχείρηση από έλλειψη αίματος.

Δε σου κρύβω ότι αυτός ακριβώς είναι ένας ενδόμυχος φόβος μου: μήπως –χτύπα πλατάνι!- πάθει όντως κάτι κάποιος δικός μου (π.χ. ο πατέρας μου που ξέρω οτι έχει σπάνια ομάδα) κ ΔΕΝ υπάρχει κατάλληλο αίμα για μετάγγιση, άσχετα από το αν πάω να δώσω εγώ ή όχι. Ακριβώς επειδή επιλέγουμε να τσιγγουνευόμαστε κάτι που είναι δωρεάν κ ανανεώσιμο. Ίσως για να έχουν να πιούν πολύ τα σκουλήκια στο τέλος. :-/

Για αυτό, καλοκαίρι έρχεται, ξάπλα θα είσαι όλη μέρα, πάνε κάνε κ εσύ ένα καλό πριν φύγεις. Χωρίς παρενέργειες , δεν πληρώνεις ούτε ευρώ, η αιμοδοσία είναι το πιο περιποιημένο τμήμα του νοσοκομείου, οι νοσοκόμες εκεί είναι καλύτερες από το μέσο όρο ;-), παίρνεις το χυμάκο σου, αν είσαι σε κιμπάρικη εταιρία τσιμπάς κ καμιά αιμοδοτική, καλό θα κάνεις, ε τι άλλο θες;!; Τώρα χρειάζεται περισσότερο.

Εκτός αν όντως το φυλάς για τα σκουλήκια…

1 σχόλιο »

  1. Pigkouinos said,

    Παρότι μάς πίνουν το αίμα καθημερινώς, μία-δυο φυάλες στον συνάνθρωπα είναι το ελάχιστο που μπορεί κανείς να κάμει για να βρει τον ύπνο του το βράδυ όταν πέσει.


Σχολιάστε

